Crockpot – Den grymmaste bolognesen EVER!

Standard

Köttfärssås i crockpoten blir så löjligt gott att det är svårt att gå tillbaka till att göra den på mugglarsättet. Magin startar när allt får stå och koka ihop sig i massa timmar och smakerna bara exploderar…

image

Oftast när jag lagat bolognese så slänger jag i det jag hittar och glömmer vad jag hade i, men idag var jag noga med att skriva ner vad jag hade i och tur det, för detta var kanske den godaste köttfärssåsen jag gjort  (och jag har gjort måååååånga). Så gör den bara!

Spagetti Bolognese:
4 stora vitlöksklyftor
1 kg köttfärs
2 buljongtärningar (1 kött och 1 mörk oxbuljong)
2 burkar krossade tomater
1 dl tomatpuré
1 tsk socker
1 msk äppelcidervinäger
1 lagerblad
1, 5 tsk torkad oregano
1 tsk torkad timjan
1, 5 tsk salt
svartpeppar

image

image

Blanda först tomatpure med kryddor och vinäger. Blanda ner tomatkross och rör om. Fräs köttfärsen i stekpanna och lägg ner allt i pottan. Sätt på låg i 6 h.
Servera med tagliatelle och färskriven parmesanost.

image

11 responses »

  1. Bra recept, ska provat det ! Jag brukar låta bli att bryna färsen, lägger i den direkt i crocpoten.
    Sen finfördelar jag den efter ett par timmar. Helt ok !

  2. Pingback: Crockpot – Underbar kokosmjölksgryta med grön curry och lime | Lindas mathörna

  3. Pingback: Har du fått en crockpot i julklapp?  | Lindas mathörna

  4. Pingback: Crockpotrecept för hela dagen | Lindas mathörna

  5. Pingback: Säkert kort | Lyckopinglan

  6. Pingback: Crockpot-Köttfärspaj | Lindas mathörna

Kommentera

