Crockpot- Sweet chilikyckling med jordnötssmör

Standard

En panikmiddag som faktiskt blev mitt bästa kycklingrecept på länge! 

Min nya DuraCeramicgryta är fantastiskt och en av de funktioner som jag tycker är super är timern! Jag skulle iväg och bär vi kom hem så ville jag att maten skulle vara klar, men gjorde kycklinginnerfileer så jag ville inte ha de torra så satte den på 3 h på låg (körde frysta) och de blev perfekta 😀👍 såsen blev amazing.. så där *villslickatallriken* god 😀

Sweet chilikyckling med jordnötssmör
700 g frysta kycklinginnerfileer

1 dl sweet chili

0,5 dl jordnötssmör

1 tsk lökpulver

1 tsk vitlökspulver

Skvätt äppelcidervinäger

1 msk kinesisk soja

1 tsk salt

Innan servering- 1 msk maizena med lite vatten

Gör så här:

Blanda ihop alla ingredienser till såsen. Lägg ner den frysta kycklingen och häll såsen över. Självklart kan man ta kycklingben eller kycklingfiléer. Men justera tillagningstiden.

Frysta kycklinginnerfileer- 3 h på låg

Frysta kycklinglår- 6-7 h på låg

Frysta kycklingfiléer- 4 h på låg

Halvera tiden för ofrysta

När allt är klart- blanda maizena med lite vatten och häll i så såsen tjocknar lite. Servera med ris och sallad

Kommentera

