Klimatsmart falafel i Crockpot

Standard

Jag försöker tänka klimatsmart så ofta jag kan och då är Crockpoten så himla bra för du kan så enkelt göra kylskåpsrens med det du har. Men man kan oxå tänka såhär- köp billiga, vegetariska mixer (jag tog falafel) t ex på Matsmart.se och kör dem i din Crockpot 😊

Min nya DuraCeramicgryta har nonstick beläggning vilket gör att de blir bruna och krispiga 😀😀 woop woop vad bra!
Jag köpte denna mix för 1 :- 

Blanda​ med vatten och låt stå en stund. Häll i olja i botten av crockpoten och rulla smeten till bollar och lägg ner på botten. Kör på låg i ca 2 h och vänd någon gång där i mitten. 

Servera med sallad, pitabröd, ajvar och guacamole eller något annat smaskigt 👍😀

Kommentera

