Crockpot- Sjömansbiff på högrev med pressgurka

Standard

Meeen vad underbart det är att kunna steka i sin crockpot! Förenklar så mycket och allt bara blir klart på 10 minuter för att sen få stå och gotta ihop sig 😊

Det här var, enligt min man, den bästa sjömansbiffen jag gjort och jag kan bara hålla med! Soja och tomatpuré i gjorde den smakrik och lite rundare i smaken 😊 jag gillar att ha morötter i och man kan även slänga i rödbetor om man känner sig lite busig 😉

Sjömansbiff på högrev

1 kg högrev

2 gula lökar

6 potatisar

3 morötter

2 st lagerblad

2 msk tomatpuré

1 köttbuljongstärning

1 msk kinesisk soja

2 dl vatten

Salt och peppar

1, 5 msk maizena och lite vatten för att reda med på slutet om man vill

Gör så här

Skiva potatis, morötter och lök och skär köttet i bitar. Bryn lök och kött i din Crockpot eller stekpanna i smör. Lägg i potatisen och morötterna och resten av ingredienserna (utom maizena)

Kör på låg i 6-7 h (det är svårt att korta ner denna tid på hög då det tar ca 6 h för rotsakerna att bli mjuka)

Om du vill reda så ta maizena och lite vatten och rör till en vit smet och häll i grytan och låt stå några minuter till..

Servera med pressgurka.

Titta vad fint det blir när jag steker i min DuraCeramicgryta 😀😀👍👍


Kommentera

