Crockpot-Fläskkarré på en bädd av morot, äpple och katrinplommon

Standard
Crockpot-Fläskkarré på en bädd av morot, äpple och katrinplommon

​En söndagsstek som smälter i munnen! Och eftersom jag inte förstekte köttet så tog denna rätt typ 8 min att förbereda…

Jag la köttet på en bädd av äpple, morot, lök och katrinplommon och sedan hällde jag över en marinad och sen fick den stå under eftermiddagen medan vi gjorde annat. Sen var det bara att koka potatisen och vispa ihop såsen (som jag gjorde med skyn som blev i pottan) och dö av matlycka! 😊❤

Fläskkarré på en bädd av morot, äpple och katrinplommon

1 kg fläskkarré

2 äpplen

3 morötter

2 rödlökar

15 katrinplommon

Marinad

2 msk kinesisk soja

1 tsk ingefära

1 tsk vitlökspulver

2 msk vinbärsgele

1 msk äppelcidervinäger

2 tsk salt

Gör så här

Skala morötterna och äpplena och skär i bitar. Skär löken i bitar och lägg ner lök, äpple, morot och katrinplommon i crockpoten. 

Lägg ner köttet ovanpå frukt och grönsaksbitarna. Blanda ihop marinaden och häll den över köttet.

Sätt på låg i 6- 7 h eller hög i 4- 5 h (min blev klar på hög i 4 h).

Servera med kokt potatis, sås, vinbärsgele och frästa grönsaker


Kommentera

