Crockpot – Lyxig fiskgryta med tomat och saffran

Standard

En mustig fiskgryta med saffran och nybakt bröd till. Kan det bli bättre en regnig och mörk kväll? Nej, tror inte det.

Så enkel och man kan stoppa i lite vad man vill. Jag älskar zucchini så stoppar gärna det i lite allt möjligt.

image

Fiskgryta med saffran och tomat
500 g lax
400 g Alaska pollock eller torsk
4 potatisar
2 stora morötter
1 zucchini
2 pressade vitlöksklyftor
1 pkt saffran
2 fiskbuljongtärningar
3 dl vatten
1 burk krossade tomater
1/ 2 dl grädde av något slag
1 tsk salt
Cayennepeppar

Skär alla grönsaker i bitar och lägg i pottan tillsammans med krossade tomater, vatten, saffran och salt. Låt koka 5- 6 h på hög. Lägg i fisken ca 1 h innan du ska äta och häll i grädden ca 30 min innan.

image

image

image

Servera med aioli och nybakat bröd

8 responses »

  1. Pingback: God jul och lite favoritrecept |

  2. Pingback: Crockpot- Julrecept | Lindas mathörna

  3. Pingback: Lax i crockpot | Lindas mathörna

    • Hej Micke 😊 finns inga dumma frågor. Om fisken är fryst så kanske du behöver lägga på lite tid, kanske 30 min beroende på hur mycket fisk det är.. lycka till 👍😊

  4. Pingback: Jag har blivit med crockpot- var ska jag börja? | Lindas mathörna

Kommentera

