Summering av året

Standard

Det har varit en lång resa sen slutet av juli då jag startade mitt viktprojekt.

Från 89,4 kg två månader efter jag födde min son till idag- 70, 5 kg och känner mig nästan mer i form än någonsin!

Så bara för att man fött barn så är det inte en ursäkt att inte träna, tvärtom! Din kropp går igenom en helt sjuk transformation under en graviditet och du behöver hjälpa din kropp tillbaka. När jag började tog jag 15 min promenader och stod i plankan i 10 sek 🙂 man får börja om från början helt enkelt. Idag gör jag lätt armhävningar på tårna, står i plankan flera minuter och kan köra spinning hur länge som helst 🙂

Många säger till mig- oj vad du tränar, så mycket hinner inte jag träna.

Jag ska förklara varför
1. Att träna varje dag och samtidigt vara föräldraledig- ja, det var ju inte världens ekvation. Det krävs planering med min man vem som har Vile, men det går oxå att träna hemma med Vile lekandes vid fötterna 🙂
2. Jag är extremt målfokuserad! Jag vet vad jag vill och vägrade misslyckas!
3. Jag älskar!!!!!! träning. Det är min hobby och det som håller mig lugn, ger mig fokus och energi- så jag prioriterar den tiden!

När jag snart ska börja jobba så inser jag att jag inte kan träna så här mycket, då krävs det planering! Jag kommer kuta hem efter jobbet för att sen kasta med över Vile och attackpussa honom så vill jag träna extra så får det bli på morgonen. Nu vaknar man ju iallafall mellan 5:30 och 6:00 så då kan man ju träna då. Sen har jag ju mina tisdags BodyCombat och sönddagsklasser och då kan man köra både kondition och styrka när man väl håller på.

Som sagt -planering, prioritering och gör det som man tycker är roligt.

Det är receptet på att träna regelbundet. Det ‘händer liksom inte bara’… undrar vad i livet som bara händer, utan som allt annat så krävs det att man bestämmer sig.

Jag får massa dragkraft av träningskompisar och deltagare. Självklart har jag dagar då jag är monsturöst trött och skulle jag inte vara instruktör så skulle jag ALDRIG ta mig ur soffan,  men mina deltagare väntar på mig, så det är bara att kravla sig upp och det är alltid, ALLTID, 100 %, EVERY TIME helt underbart och roligt och jag mår alltid bättre efteråt.

Måste länka till min nya favvoblogg- en tjej som har tävlat i bodybuilding och är en godisråtta och därför skapar massa recept på hälsosamma muffins, pannkakor, mugcakes, morotskakor och de är sååå bra! Jag har bakat bananbröd, muffins och mugcakes och jag är lika lycklig varje gång.  Jag äter muffins till mellis varje dag…happy happy

Här är receptet
http://www.tasty-health.se/2012/11/kladdig-choklad-bananproteinmuffins.html?m=1

På söndag väger jag ut mig inför sommarens vila (instruktörer måste oxå vila några veckor om året, annars orkar vi inte varken fysiskt eller mentalt)
Sen kommer nya mål till hösten 🙂

Men nästa vecka drar vi till Gran canaria och då kommer jag äta vad jag vill och motion = plaska runt i barnpoolen 🙂

Men en vägning kvar….5 dar kvar…

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s